LUISS incontra Bain & Company - Prepararsi al meglio per affrontare la selezione in una società di consulenza

08pm

L'ufficio Career Services LUISS organizza:

Prepararsi al meglio per affrontare la selezione in una società di consulenza: gli esperti della selezione incontrano gli studenti LUISS e giovani in cerca di lavoro.

Come essere selezionati per un'intervista? Come si scrive un curriculum? E una cover letter? E, soprattutto, come ci si prepara al colloquio?

Ne discuteremo con Simona Comolli, HR & Recruiting Manager di Bain & Company Italy

Martedì 1 marzo, 2016 - AULA 209 - ore 14:00, LUISS Guido Carli, Viale Romania, 32 Roma

Al termine dell'intervento Simona Comolli incontrerà gli studenti per rispondere alle loro domande.

Vi ricordiamo l'importanza della puntualità per accedere ai posti in sala, è consigliato un abbigliamento formale. In caso di superamento degli accrediti disponibili, l'organizzazione non garantisce i posti a sedere per tutti.

L'evento è aperto ai laureandi e studenti del primo e secondo anno Magistrale DIM e DEF.

Per partecipare occorre registrarsi inviando una e-mail a: mastorino@luiss.it - Rif.: Bain & Company

******************************

Bain & Company is the management consulting firm that the world's business leaders come to when they want results.

Bain advises clients on strategy, operations, technology, organization, private equity and mergers and acquisition, developing practical insights that clients act on and transferring skills that make change stick. Founded in 1973, Bain has 53 offices in 34 countries, and its deep expertise and client roster cross every industry and economic sector.

What sets us apart: We believe a consulting firm should be more than an adviser.

So we put ourselves in our client's shoes, selling outcomes, not projects. We align our incentives with our clients' by linking our fees to their results and collaborate to unlock the full potential of their business. Our Results Delivery® process builds our clients' capabilities, and our True North values mean we do the right thing for our clients, people and communities.

Twitter: @Bain_Italia

BAIN_impaginato2 18 01 2016 Def.pdf155.79 KB